Az adósságbehajtó szolgáltatások kiszervezésének előnyei
Financial services are faced with the challenge of delivering their customers with an online experience that goes far beyond just a website.
At one time, the internet appeared to offer all organisations a simple proposition: email connectivity and a clickable presence in the form of a website. Today, web presence has rapidly evolved with interactive content and the ability to deliver transactional experiences – or e-commerce. Migrating services online helps business reduce costs, while customers benefit from the convenience and autonomy of self-service.
A követelések behajtásának menedzselése rendkívül fontos egy vállalkozás számára, ugyanis a cégeket jelentősen befolyásolják az ügyfelei és az ő adósságaik. A kinnlevőségek mértékét a minimálisra kell csökkenteni a vállalat stabilitása érdekében. Ez egy megtervezett és rendkívül összetett folyamat, ily módon a kinnlevőségek szervezése és behajtása speciális szakértői csapatot, szaktudást és széleskörű tapasztalatot igényel, melynek magas színvonalú és professzionális elvégzéséhez rengeteg idő és energia szükséges. A jobb eredmények, és a következetes hatékonyság növelését a feladat kiszervezésével lehet produktívan, személyre szabottan megoldani. A harmadik féllel való megállapodás számos előnnyel jár, ugyanis a kiszervezés által az adósságbehajtás sokkal idő- és költséghatékonyabban működhet. A követeléskezelés a prioritásokat szemmel tartva magába foglalja a tartozók feltérképezését és nyomon követését, a kifizetésekre vonatkozó megállapodások meghatározását, a kifizetetlen követelések ellenőrzését és behajtását. A cél a költségeket minimalizálva maximalizálni a hatékonyságot annak érdekében, hogy a követeléseket behajtsuk, és az ügyfeleket megtartsuk, miközben a megbízó tehermentesítve van.
A behajtás egy időigényes feladat, mely akár egy teljes csapatot, vagy a különböző területeken dolgozó kollégák e területre történő átszervezését is igényeli. Mivel az ezzel foglalkozó dolgozók rendszerint más feladatokat is ellátnak a cégnél, illetve több emberen keresztül működik a folyamat, így a behajtási ciklus hossza és a koncentrált fókusz hiánya miatt a követelések behajtása tovább tart és kevésbé hatékonyan működik. A kiszervezés által a fókusz hangsúlyosan és folyamatosan a követelésbehajtáson van, aminek köszönhetően a hatékonyság növekedik, míg a behajtás időigényessége csökken.
A követelésbehajtás kiszervezése által ugyancsak redukálhatjuk a feladathoz kapcsolódó foglalkoztatási és képzési költségeket, ugyanekkor ezzel párhuzamosan szakértőket alkalmazunk, akik mélyreható ismeretekkel rendelkeznek. A követelésbehajtó szolgáltatók folyamatosan képzik munkatársaikat kommunikációs és tárgyalástechnikai képzések segítségével, illetve különböző szakmai tréningekkel. Egyértelműen rendkívül nagy hangsúlyt kap, hogy professzionálisan, a megfelelő tudással és tapasztalattal rendelkezve végezzék el feladataikat. A kiszervezés által mindehhez a hatalmas tudásbázishoz azonnal hozzájuthatunk. Mindezen szakértelemhez párosul a megfelelő jogszabályok ismerete és a törvényi keretek betartása, mentesítve a megbízót az esetleges jogi kellemetlenségektől
Harmadik fél alkalmazása által az infrastrukturális kiadások is csökkennek. A terület ellátásához szükséges iroda és járulékos költségekkel, illetve a különböző szoftverek beszerzési és fenntartási költségeivel sem kell számolnunk. A megfelelően kiépített technikai háttér segítségével az adósok gyorsabban és hatékonyabban válnak elérhetővé.
A költségcsökkentés és hatékonyság mellett kiemelendő a szolgáltatók elkötelezettsége, megbízhatósága és a diszkréció. A követeléskezeléshez széleskörű információ szükséges, így fontos, hogy a megbízó bizalommal forduljon a szolgáltató céghez. A kiszervezés során szerződésben rögzített feltételek szerint delegálhatjuk a követelésbehajtáshoz kapcsolódó felelősséget, mely a szerződésben rögzítettek szerint számon kérhető és ugyancsak szerződésben rögzíthetjük a titoktartásra vonatkozó kötelezettséget.
A pozitív ügyféltapasztalatok, vélemények rendkívül fontosak egy vállalkozás számára. A megfelelő reputáció fenntartása érdekében a követeléskezelés során is figyelmet kell fordítani az ügyfelekkel való bánásmódra. A követeléskezelő megfelelő körültekintéssel, mediátorként jár el a megbízó képviseletében, tekintettel arra, hogy az üzleti kapcsolatok ne sérüljenek, hiszen az megbízó számára az ügyfele értéket jelent.
A követeléskezelő cégekhez való fordulás hosszútávon számtalan előnyt jelent a vállalkozások számára, hiszen a költségeket valóban csökkentve, ténylegesen növekszik az eredményesség és a tehermentesítésnek köszönhetően a vállalkozás fókuszálhat saját üzleti tevékenységének zökkenőmentes folytatására.