Az adósságbehajtó szolgáltatások kiszervezésének előnyei

13 ápr

Az adósságbehajtó szolgáltatások kiszervezésének előnyei

Financial services are faced with the challenge of delivering their customers with an online experience that goes far beyond just a website.

At one time, the internet appeared to offer all organisations a simple proposition: email connectivity and a clickable presence in the form of a website. Today, web presence has rapidly evolved with interactive content and the ability to deliver transactional experiences – or e-commerce. Migrating services online helps business reduce costs, while customers benefit from the convenience and autonomy of self-service.

A követelések behajtásának menedzselése rendkívül fontos egy vállalkozás számára, ugyanis a cégeket jelentősen befolyásolják az ügyfelei és az ő adósságaik. A kinnlevőségek mértékét a minimálisra kell csökkenteni a vállalat stabilitása érdekében. Ez egy megtervezett és rendkívül összetett folyamat, ily módon a kinnlevőségek szervezése és behajtása speciális szakértői csapatot, szaktudást és széleskörű tapasztalatot igényel, melynek magas színvonalú és professzionális elvégzéséhez rengeteg idő és energia szükséges. A jobb eredmények, és a következetes hatékonyság növelését a feladat kiszervezésével lehet produktívan, személyre szabottan megoldani. A harmadik féllel való megállapodás számos előnnyel jár, ugyanis a kiszervezés által az adósságbehajtás sokkal idő- és költséghatékonyabban működhet. A követeléskezelés a prioritásokat szemmel tartva magába foglalja a tartozók feltérképezését és nyomon követését, a kifizetésekre vonatkozó megállapodások meghatározását, a kifizetetlen követelések ellenőrzését és behajtását. A cél a költségeket minimalizálva maximalizálni a hatékonyságot annak érdekében, hogy a követeléseket behajtsuk, és az ügyfeleket megtartsuk, miközben a megbízó tehermentesítve van.

A behajtás egy időigényes feladat, mely akár egy teljes csapatot, vagy a különböző területeken dolgozó kollégák e területre történő átszervezését is igényeli. Mivel az ezzel foglalkozó dolgozók rendszerint más feladatokat is ellátnak a cégnél, illetve több emberen keresztül működik a folyamat, így a behajtási ciklus hossza és a koncentrált fókusz hiánya miatt a követelések behajtása tovább tart és kevésbé hatékonyan működik. A kiszervezés által a fókusz hangsúlyosan és folyamatosan a követelésbehajtáson van, aminek köszönhetően a hatékonyság növekedik, míg a behajtás időigényessége csökken.

A követelésbehajtás kiszervezése által ugyancsak redukálhatjuk a feladathoz kapcsolódó foglalkoztatási és képzési költségeket, ugyanekkor ezzel párhuzamosan szakértőket alkalmazunk, akik mélyreható ismeretekkel rendelkeznek. A követelésbehajtó szolgáltatók folyamatosan képzik munkatársaikat kommunikációs és tárgyalástechnikai képzések segítségével, illetve különböző szakmai tréningekkel. Egyértelműen rendkívül nagy hangsúlyt kap, hogy professzionálisan, a megfelelő tudással és tapasztalattal rendelkezve végezzék el feladataikat. A kiszervezés által mindehhez a hatalmas tudásbázishoz azonnal hozzájuthatunk. Mindezen szakértelemhez párosul a megfelelő jogszabályok ismerete és a törvényi keretek betartása, mentesítve a megbízót az esetleges jogi kellemetlenségektől

Harmadik fél alkalmazása által az infrastrukturális kiadások is csökkennek. A terület ellátásához szükséges iroda és járulékos költségekkel, illetve a különböző szoftverek beszerzési és fenntartási költségeivel sem kell számolnunk. A megfelelően kiépített technikai háttér segítségével az adósok gyorsabban és hatékonyabban válnak elérhetővé.

A költségcsökkentés és hatékonyság mellett kiemelendő a szolgáltatók elkötelezettsége, megbízhatósága és a diszkréció. A követeléskezeléshez széleskörű információ szükséges, így fontos, hogy a megbízó bizalommal forduljon a szolgáltató céghez. A kiszervezés során szerződésben rögzített feltételek szerint delegálhatjuk a követelésbehajtáshoz kapcsolódó felelősséget, mely a szerződésben rögzítettek szerint számon kérhető és ugyancsak szerződésben rögzíthetjük a titoktartásra vonatkozó kötelezettséget.

A pozitív ügyféltapasztalatok, vélemények rendkívül fontosak egy vállalkozás számára. A megfelelő reputáció fenntartása érdekében a követeléskezelés során is figyelmet kell fordítani az ügyfelekkel való bánásmódra. A követeléskezelő megfelelő körültekintéssel, mediátorként jár el a megbízó képviseletében, tekintettel arra, hogy az üzleti kapcsolatok ne sérüljenek, hiszen az megbízó számára az ügyfele értéket jelent.

A követeléskezelő cégekhez való fordulás hosszútávon számtalan előnyt jelent a vállalkozások számára, hiszen a költségeket valóban csökkentve, ténylegesen növekszik az eredményesség és a tehermentesítésnek köszönhetően a vállalkozás fókuszálhat saját üzleti tevékenységének zökkenőmentes folytatására.

Write a Reply or Comment